Søk

Teleferico

Av Lola og Aase

Dagen i Quito startet klokken åtte, og til frokosten fikk vi en liten overraskelse. Noen hadde lagt ut en TikTok-video av oss i gamlebyen dagen før, Los gringos en las Manifestaciones, og den hadde fått 400.000 visninger! Det ble dagens snakkis.

Det ble avreise fra hotellet klokken ti, og ankomst på Teleferico ikke lenge etter. Kabelbanen går fra ca 2800 m.o.h. til 4100 m.o.h. Da vi skulle stille oss i køen, fant vi ut at man måtte ha Corona-sertifikat for å få komme inn. Det ble et problem for mange, men det ble ordnet fort av Andreas. (Harald så forresten sprek ut i kirketårnet i går, men han var slått ut i dag, og hadde testet positivt på Covid).

Da vi kom opp på fjellet, var det nydelig utsikt og kald vind. Da måtte alle ta på seg vindjakkene. Da vi gikk høyere opp, var det mange som merket det på pusten hvor høyt oppe vi var.

Etter dette tok vi bussen til kjøpesenteret, hvor vi skulle spise lunsj. Vi hadde to timer der, og det ble alt fra McDonalds til meksikansk mat. Noen shoppet videre etter mat, mens andre slappet av.

Da alle var gode og mette, dro halvparten videre til et marked, mens den andre halvparten dro tilbake til hotellet. Det regnet, men bodene var heldigvis under tak. Mange kjøpte tepper, ponchoer og forskjellige andre ting. Da alle var tilbake på hotellet, ble det middag, og en rolig kveld videre.